Thursday, May 14, 2009

cetusan si kecil


Sempena hari ibu baru2 ni, anak sulong saya inshirah bagi saya hadiah. Walaupun kecil tapi besar maknanya..yang penting ia dari hati yg tulus. Anak ke 3 saya pula 'irdina bagi kad ucapan hari ibu yg dibuatnya sendiri. Macam bisa anak lelaki saya seorang tu, aliff,, paling tak kisah dan dia kata: "ala terlupalah nk beli hadiah, indagt nak bagi hari Isnin". Itu tak penting sebenarnya tapi ketaatan serta menghormati itu penting.Saya berjanji pada mereka pada hari berikutnya (Isnin) saya akan beri "sesuatu". Mereka tak senang duduk nampaknya terutamanya kakak yg tak sudah2 meneka-neka apakah yg akan ibu bagi.
Tiba pd hari yg dijanjikan saya beri salinan "luahan rasa sempena hari ibu" yg saya dpt pada mereka (setelah saya edit semula). Mula2 saya bagi pada kakak dulu tapi sy x sempat tenguk reaksi awalnya sebab sy bagi waktu nk tidur & sy pun menganuk sgt2. Esoknya 'irdina pula baca,,,,,dia memang tangkap leleh habis..

No comments: