Wednesday, August 26, 2009

Berjumpa sahabat lama


25 Ogos-Selasa: tanpa diduga saya terserempak dengan sahabat lama saya semasa belajar sama2 di ukm dahulu. namanya Maisarah tapi panggilannya Ati, tapi masa jumpa dia semalam saya betul2 terlupa nama panggilannya. Saya sebenarnya anggap pertemuan ini sebagai satu ketentuan Allah di bulan ramadhan kerana saya dah lama teringin jumpa kawan2 lama termasuk Ati. Dulu masa saya berada di tahun empat ketika menyiapkn tesis saya pada ketika itu, Ati dan keluarganyalah yg banyak membantu kerana saya buat kajian di tempatnya iaitu ssabak bernam. Saya tinggal beberapa hari di rumahnya semasa cuti semester break untuk mengumpul bahan terutama utk edarkan borang soal selidik. Ati kini dah ada 6 orang anak. Dan dia mengajar di perak , satu sekolah dengan suaminnya.
Selepas berjumpa dengan Ati, saya terserempak pulak dengan kawan sekolah menengah saya iaitu Noraini. Dia juga cikgu yg mengajar di sekolah lama kami. Dia sedang pregnant anak ke 4, 3 anaknya lelaki semuanya. Saya rasa pertemuan dengan Ati benar2 mengujakan dan merasa niat saya terkabul jua. Alhamdulillah

No comments: