Sunday, July 5, 2009

Muffinku

Ini antara contoh muffin yang saya buat. Saya sebenarnya selalu buat muffin samada yg dijual atau untuk sendiri yang bersaiz kecil atau sederhana. kanak2 selalunya mudah makandan tidak membazir jika dia tidak dapat menghabiskannya sebiji muffin. Dan yg seronoknya mereka akan mengambil berulang-ulang kali. Tetapi bagi orang dewasa atau remaja pula citarasa mereka berbeza. Mereka jenis malas untuk mengulang2 mengambil makanan sekecil itu, jadi mereka lebih suka makan yg besar saiznya dan jika rasa puas mereka berhenti jika tidak mereka akan mengulanginya sekali atau dua kali. Jadi, saya selalu memuatnya mengikut citarasa pelanggan. Namun dari segi jenis muffin pula, biasanya mereka lebih suka memilih coklat cip walaupun saya tawarkan perisa2 lain seperti kiwi, vanilla, blueberry dan coklat kosong.Tapi kadang2 saya buat pun kena ikut mood dan semangat gak. Adakalanya letih, penat dan sibuk terpaksalah saya tolak permintaan/tempahan. Hai. macamana nak jadi jutawan macam ni ye..

No comments: